Lumbální punkce - postpunkční syndrom

10.07.2015


Ve středu 8. jsem podstoupil LUMBÁLNÍ PUNKCI. Přišel jsem na 8h ráno do nemocnice, vyplnil "dotazník" ohledně provodení výkonu a "šli jsme na to".

Zákrok probíhal bez bolesti, cítil jsem jen "vpich" a poté až vytažení jehly. Pak jsem ležel cca 45minut na břiše a další 3hodiny na zádech. Následovala kontrola a šel jsem domů.

Vše bylo O.K., akorát, že mě začala k večeru BOLET HLAVA. A to jsem byl zrovna ten den domluvenej s našema, že je odvezu na letiště autem (cca 1h jízdy tam). Na cestě na letiště jsem si musel vzít 2 Ibalginy, kvůli již nesnesitelné bolesti hlavy.

Hlava pořád bolí, díval jsem se na internet a je to tzv. POSTPUNKČNÍ SYNDROM (z lumbálky). Bolest může trvat dny až MĚSÍCE!!! Tak odpočívám a věřím, že to už zítra bude O.K.

Za týden mám na 6 dní letět do UK...hm...zatím se na to necítím, ale důležitý je si nepřipouštět, že by to mělo být jinak! Takže letíme!

Zatím se mi stav nijak nelepší, ale makám na tom = odpočinek + spousta vitamínů a nechám tělo pracovat... :)

RADA PRO VÁS:

Pokud se chystáte na lumbálku, vemte si s sebou nějaký kofeinový nápoj (Kofola, Coca-cola, Pepsi,..) a ihned po provedení výkonu, když už budete ležet na břiše, tento nápoj popíjejte...např. slámkou nebo vám sestřička dá hadičku. Nejsem Vám schopen přesně vysvětlit důvod, ale KOFEIN určitým způsobem napomáhá tomu, že předejdete POSTPUNKČNÍMU SYNDROMU, tzn. neuvěřitelné bolesti hlavy.

Já to bohužel nevěděl, žádný lékař mi tohle neporadil a prožil jsem si svoje.... (100% Vám to zaručit sice nemůžu, ale můžete tak zvýšit své šance a to o dost).

Jo a abych ještě nezapomněl, tak pokud to bude jen trochu možný, tak doma zalehněte do postele a ten den to vydržte. Určitě to za to stojí, něž aby Vás potkalo, to co třeba mě... Ale o tom v příštím článku.

© 2015-2022 | david-medek@seznam.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky