Kontrola v RS centru po 1. měsíci

09.09.2015


3. září jsem byl v RS centru na kontrole, po 1.měsíci užívaní injekční léčby REFIB. Měl jsem nějakou startovací dávku s 6 injekci po cca 8 mikrogramech a dalších 6 po 22mikrog. (refib 22).

Má doktorka měla dovolenou, takže jsem měl zástup. Připraveno jsem měl dalších X otázek, kterými jsem doktorku doslova zahltil. K mému překvapení to vzala úplně normálně a dokoncele mě "pochválila" za dobré a dobře připravené otázky.

A jaké otázky to byly?

1) užívám vit. B komplex + multivitamín, je to ok? Popř. jaký další vitamín bych měl užívat? A co vitamíny sk. C, D, mladý ječmen, omega 3, Q10?

S B komplexem bych to nepřeháněla, berte ho např. 2 měsíce a pak 2 měsíce pauzu.. Multivitamín je zbytečný, pokud máte pestrou stravu. Obecně bych to s vitamíny nepřeháněla, dostatečné množství byste měl získat ze stravy. Vitamín D vám předepíšu na zimní období. (=získává se ze sluníčka a v zimě ho moc není, že? :) Dále mi doktorka potvrdila, že mladý ječmen je dobrý, kdyby to někoho zajímalo o co se jedná, klikněte ZDE.

To je celé, co jsem z doktorky dostal o vitamínech.

2) čemu se vyhýbat při stravování, dá se to takhle obecně shrnout? Co třeba taková káva, čaj aj.?

Podle doktorky mohu jíst úplně vše, nemusím se vyhýbat ničemu a to ani kávě, čaji apod. pokud tedy nevypiju 10 šálků kávy denně :D.

A tady bych si dovolil takovou svou vsuvku. Podle mého názoru na stravě záleží a to dost. Samozřejmě pokud sem tam "zhřešíme" nic se pravěpodobně nestane, ale bohužel si myslím, že si kdokoli může pod pojmem "můžete úplně všechno bez omezení" představit úplné "žrací" hody a to kdykoli.

Zase opakuji, že podle mého, je zdravá a pestrá strava základ.

"Žijeme, abychom jedli? Nebo jíme, abychom žili?"

Dříve, ještě než jsem dostal za úkol přijmout tuto nemoc, jsem býval hodně často nemocný (rýma, angíny, horečky atp...). A co jsem dělal špatně? Vůbec jsem se nezajímal, co jím. Čím tzv. krmím své tělo a jestli zrovna to dobré čokoládové či solené "COSI" něco mému tělu dá a nebo doslova vezme! A nebavím se tady jen o pochutinách, ale o klasické české (tučné, přesolené, přepaléné atd...) kuchyni. Ano, bohužel... Pak se něco stalo v mé hlavě, já se začal zajímat o stravu a sport a k čemu to vedlo? Byl jsem zdravější! Za celý rok, jsem měl asi 2x rýmu a jednou jsem ležel s horečkou. To byl ohromný skok od dob, kdy jsem býval nemocný co každé 2-4 týdny!A také je rozdíl, když si dáte knedlo, vepřo, zelo jednou za 2-4 týdny nebo podobné jídla jíte doslova denně či obden.

Mohl bych se tady o tomto tématu rozepsat na X stran, ale asi by to bylo zbytečné. Takže na závěr bych dodal snad jen to, že ANO, můžeme jíst asi vše, ale všeho s určitou mírou!

3) Jak dlouho ještě budu brát kortikoidy? A dá se říct, jak dlouho si budu píchat injekce?

Doktorka se vzápětí divila, že ještě kortikoidy beru a že už je brát nemusím, včetně Helicidu a Kalia.

A ohledně injekcí se prý uvidí během cca 2let, jak se bude nemoc vyvíjet.

4) Jakou formu RS mám? (relaps-reminentní, sekundárně progresivní,...) A mám nějaké omezení ? (práce, sport...)

Tak a to pro mě byla dobrá zpráva, protože podle doktorky jsem kdesi v prvním stádiu nemoci, kdy se ještě nic takového nedá určit a že se to zase bude řešit až podle toho, jak se budu vyvíjet. Zatím jsem zcela bez omezení!

I co se týče práce a sportu, mohu zatím dělat naprosto vše! :)

5) Jak často se chodí na magnetickou rezonanci a kdy půjdu na další?

Na MR se chodí podle potíží a další mě čeká cca po 1. roce nemoci.

6) Co kdybych chtěl odjet za prací do zahraničí, nebude tam nějaký problém skrz léčbu?

Od pojišťovny dostanu proplacené injekce na max. 3 měsíce = každé 3 měsíce bych se musel vrátit a min. jednou za 6měsíců na kontrolu do RS centra. Kdyby byly jakékoli potíže, v EU by to obecně neměl být problém. Horší by to mohlo být mimo EU, ale více info jsem nedostal.

A to je zhruba vše. Otázek bylo více, ale snažil jsem se to shrnout v těchto 6ti. Dále jsem dostal injekce na 2 měsíce s tím, že i za 2 měsíce příjdu na další kontrolu. Tentokrát to už byl REFIB 44 (44mikrogramů) kde 1balení na měsíc vychází na 16.782,- Kč ! (Za rok to dělá 201.384,-Kč MASAKR !!!)

Ohledně REFIBU, nevím, jak působí na Vás, jestli pociťujete nějaké chřipkové příznaky. Já (naštěstí) žádné příznaky nezaznamenal a to ani po vysazení brufenu. Až TEĎ!

Dal jsem si zrovna svou 2. dávku Refibu 44 (1. s brufenem a vše OK) bez brufenu a šel spát (cca před 22h).

Něco po 23h mě vzbudila strašná zimnice, klepal jsem se jak ratlík. No vstal jsem, doklepal se k brufenu, zapil ho a šel si lehnout. To bylo naštěstí vše, brzy jsem opět usnul a ráno už to bylo O.K. Toť má zkušenost. Zkusím ještě párkrát s brufenem, než si tělo zvykne a pak opět vysadím. Nechci se zbytečně dopovat něčím, co není třeba, tak snad to už příště bude bez problémů. :)

© 2015-2022 | david-medek@seznam.cz
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky